HANDELSBETINGELSER


Handelsbetingelserne er gældende for Danmark med mindre, at andet er aftalt i forvejen.


Priser

Priserne oplyst på denne hjemmeside er inkl. moms og i danske kroner (DKK).

Fragtpriser er som udgangspunkt ikke indregnet i varernes priser for de fleste varers vedkommende. Dette fremgår af de specifikke varer.
Disse varer skal afhentes hos os med mindre, at der ved ordreindgivelse eller senere betales for en af vores leveringsformer hvor vi arrangere transporten og samtidig kan kan tilbyde hjælp til indbæring, samling og bortskaffelse af emballage.

Visse produkter som fx. særlige tilbud m.m. har vi valgt i webshoppen at indkalkulere fragten (brofast i Danmark), da det ofte vil være en varetype der er mere simpel i kombinationsmulighederne og leveringsform og derfor også en typisk webshop varer. Det fremgår tydeligt inde i varen, kurven og web-ordrebekræftelsen når fragten er inkluderet i den samlede pris.



Ordreprocedure og betaling

Ved webshop-varer (blå knap inde i varen):
Betaling kan ske med Dankort, Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB samt American Express.
Beløbet trækkes først på din konto når varen er afsendt fra os og er på vej til dig.

Betalinger med udenlandske kreditkort, Dankort eller Visa Dankort bliver ikke pålagt gebyr.

Umiddelbart efter du har afsluttet dit køb, modtager du en E-mail med din ordrebekræftelse. Når du modtager den, skal du kontrollere, at den stemmer overens med dine ønsker, og at dine kontaktoplysninger er korrekte. Hvis du opdager fejl i ordrebekræftelsen, eller hvis du har ændringer til din ordre, beder vi dig omgående kontakte Living In Harmonys kundeservice på tlf. 59 46 66 26 eller på E-mail: kontakt@living-in-harmony.dk

Du modtager en faktura pr. E-mail få dage efter din vare er leveret eller afhentet. Opbevar fakturaen omhyggeligt, da den vil være dit købs- og garantibevis.

Ved manuel betjening via formular/e-mail
(grøn knap inde i varen)
:
Først vælger du dine ønskede varianter i varen og herefter fremsender du din pris- og vareforespørgsel ved at klikke på den grønne knap. Vi kontakter dig for at gennemgå dine ønsker og giver dig et tilbud. Vælger du at acceptere dette tilbud fremsender vi på e-mail en ordrebekræftelse eller faktura afhængig af varetypen og/eller leveringstiden.
Standardbetalingsformen er ved bankoverførelse og betalingsfristen vil være angivet.
Du kan også vælge at betale kontant eller med kreditkort ved fremmøde i forretningen, Smedeland 6 i Glostrup.
Vi igangsætter først den efterfølgende ordreprocedure når den aftalte betaling er modtaget og udskydelse af betalingen vil medføre udskydelse af leveringstiden.


Produktions- og leveringstider

De fleste møbler fremstilles og hjemtages specifikt til de enkelte ordrer, og der vil derfor under normale omstændigheder være en leveringstid fra leverandøren på typisk 2-10 arbejdsuger til vores lager alt efter produkttypen og leverandøren. Dette er regnet fra ugen efter ordreindgivelse (bekræftelsestidspunkt fra leverandørerne).
Leveringstiden er beregnet ud fra vores erfaring med de enkelte leverandører. Vi tager forbehold for uventede forlængelser i leveringstiden grundet særligt produktions- eller transportmæssige uforudsete forhold hos vores leverandører eller fragtfirmaer.
Vi kontakter kunden omgående varerne er ankommet til vores lager og er klar til afhentning eller videre levering når dette i forvejen er aftalt.
Vi adviserer kunden hvis der skulle opstå større ændringer i leveringstiden.

Bemærk at det oplyste antal leveringsuger er arbejdsuger, så eventuelle ferie- og helligdagsperioder skal lægges til.


Garanti og reklamationsret


Living In Harmony er medlem af brancheforeningen Dansk Detail og er samtidig en yderligere sikkerhed for, at vi følger gældende regler og love.
Du har ifølge forbrugerstyrelsen 2 års reklamationsret ud fra glædende regler.


Afhentning eller levering

Fragtpriser er som udgangspunkt ikke indregnet i varernes priser for de fleste varers vedkommende. Disse varer skal som udgangspunkt afhentes hos os med mindre, at der betales for en af vores leveringsformer - dette fremgår af de specifikke varer.

Visse produkter som fx. særlige tilbud m.m. har vi dog valgt i webshoppen at indkalkulere fragten (brofast i Danmark), da det ofte vil være en varetype der er mere simpel i kombinationsmulighederne og leveringsform og derfor også en typisk webshop varer. Det fremgår tydeligt inde i varen, kurven og web-ordrebekræftelsen når fragten er inkluderet i den samlede pris.

Muligheder og betingelser ved levering til kunden
Vi tilbyde særlige servicepakker og ydelser som hjælp til ind- og opbæring, samling, opstilling, kontrol og bortskaffelse af affald og gamle møbler.

SE VORES LEVERINGSMULIGHEDER HER!!

Forhold ved levering
Når vores egen vognmand eller et eksternt fragtfirma leverer varerne skal kunden i forvejen havde sørget for, at der er en eller flere personer til stede (alt efter produkternes størrelse og vægt), som kan stå for indbæring, da vores standard leveringspriser almindeligvis gælder for det der hedder kantstenslevering med én mand på bilen. Han hjælper dog gerne kunden, hvis det er muligt, ved nem og uforhindret indbæring i gadeplan. Bemærk at vi fra arbejdstilsynets side ikke må hjælpe med at løfte varer der vejer mere end 80 kg og i så fald skal kunden selv arrangere håndteringshjælp.

Hvis der ikke er korrekt og nødvendigt mandskab til stede hos kunden bliver varerne sat nærmest muligt hoveddøren eller carport og med kundens underskrift for modtagelse.

Ved køb af en af vores servicepakker er det kundens ansvar at møblerne let og uden større besvær, for det aftalte mandskab, kan komme ind i hjemmet og op af trappeopgange m.m. Eventuelle udgifter til ekstra mandskab, leje af lift m.m. betales af kunden og varerne stilles hvor det er muligt for vores folk.
Fragtmanden demontere ikke møbler der leveres samlede.

Er kunden ikke hjemme indenfor aftalt tidsinterval eller vi af anden grund ikke kan komme af med varerne grundet kundens forhold, vil vi kører med dem igen og kunden vil blive faktureret for en ny levering.


Kontrol af møbler ved modtagelse og andre kundeansvar

Uanset om kunden afhenter møblerne eller får dem leveret af os eller en af vores samarbejdspartnere, så er det vigtigt at kunden kontrollere alle kasser/kolli ved modtagelse for eventuelle transportskader udvendig på emballagen, og at antallet stemmer. Finder du en skade på emballagen, skal du omgående i samarbejde med chaufføren pakke varen ud for at finde ud af, om der også er skade på selve varen. Er dette tilfældet skal det skrives på ordren eller følgebrevet og kvitteres af Chaufføren. Når fragtmanden er kørt er ansvaret for varerne under indbæring og håndtering alene kundens.

Konstateres der efterfølgende ved udpakning af de resterende kasser en fejl på et møbel, der ikke er en transportskade, skal dette omgående anmeldes til Living In Harmony på telefon 59 46 66 26 og efterfølgende på e-mail kontakt@living-in-harmony.dk med billeder og beskrivelse af skaden. Fagligt personale kan let se forskel på egentlige produktfejl under garantiordningen og fejl opstået under transport eller efterfølgende håndtering.

Vi henviser endvidere til vores materialebeskrivelser (Se under "Kundeservice & Information") hvad angår naturlige variationer og de almindelige tolerancegrænser i naturmaterialerne, laminater m.v.

Fortrydelsesret

Du har som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret, når du handler direkte i vores webshop hvor du omgående efter købet modtager en systemordrebekræftelse. (gælder ikke for manuelle ordre, handel i butik o.l. i henhold til forbrugerstyrelsens regler)

Regler for fortrydelse og returnering følger forbrugerstyrelsens regler herunder, at varerne skal være ubeskadiget og skal returneres i intakt/ubeskadiget original emballage, som da varen blev modtaget og derved kan returneres til vores leverandør eller sælges uden prisnedslag til anden kunde.

Vælger du at fortryde dit køb, skal du selv arrangere og betale for returfragten. Vi anbefaler at du kontakter en rigtig møbeltransportør eller flyttefirma, da de er bedst til at håndtere varerne forsigtigt, som ofte sarte og store/tunge møbler kræver, så ikke der opstår vare- eller emballageskader undervejs. Kunden og dennes valgte møbeltransportør har ansvaret for forsendelsen/varen ind til Living In Harmony har modtaget den.

Her finder du et link til standardformular til fortrydelse
Den skal være os i hænde senest 14 dage fra du har modtaget varen. Herefter har du yderligere 14 dage til at tetunere varen og du skal selv betale omkostningerne til dette.
Husk at fremsendt varerne i original emballage der er intakt som ved modtagelse af varen.
Er fortrydelsen berettiget og varen ubeskadiget tilbagebetaler vi det fulde beløb inden for 14 dage.
Ved lettere forringelse er vi berettiget til at fratrække et rimeligt beløb af den fuldes vares pris på typisk 20-30% afhængig af forringelsens karakter. Returneres selve varen med skader (ridser, skræmmer m.v.) og derved er usælgelig som ny vare, kan vi ikke tilbyde fortrydelsesret og kunden må efterfølgende betale for at få fremsendt varen igen.

Returnering skal ske til vores forretning på Smedeland 6 i Glostrup inden for åbningstiderne.


Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos living-in-harmony.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Direktøren for living-in-harmony.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på living-in-harmony.dk er Carsten Elleby.

Som registreret hos living-in-harmony.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter EU-persondataforordningen og henvendelse i forbindelse hermed rettes til living-in-harmony.dk via kontaktformularen

Cookies

På living-in-harmony.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på living-in-harmony.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere living-in-harmony.dk

LÆS MERE OM VORES PERSONDATAPOLITIK HER

Forbehold

Living In Harmony tager forbehold for tastefejl, oplagte prisfejl, udsolgte varer og tekniske fejl på denne hjemmeside.

  • Living In Harmony, Smedeland 6, 2600 Glostrup, Tlf. nr. +45 59 46 66 26CVR: DK 25170830, Personligt ejet virksomhed v/Carsten Elleby, Etableringsår: 1999
  • Bankoplysninger  Spar Nord Bank:
    Reg.: 9040 Kontonr.: 6500356756    Bankens swiftkode: SPNODK22     Iban nr.: DK3090406500356756